Regulamin udzielania świadczeń
- Podmiot leczniczy Aurum Medycyna i Stomatologia (zwany dalej Placówką) nie udziela świadczeń zdrowotnych refundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
- Do rozpoczęcia lub kontynuowania leczenia w Placówce konieczne jest wypełnienie ankiety stanu zdrowia pacjenta. Podanie danych pacjenta pozwalających ustalenie jego tożsamości, w tym numeru PESEL jest niezbędnym elementem do utworzenia dokumentacji medycznej pacjenta zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta z 06.11.2008r. (u.p.p.), a także § 10 ust. 1 pkt 2 oraz § 11 rozporządzenia Ministra Zdrowia z 21 grudnia 2010 roku w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Zgodnie z art. 734 § 1 k.c., umowa o świadczenie usług jest umową starannego działania, zatem jej celem jest wykonywanie określonych czynności, które nie muszą zmierzać do osiągnięcia rezultatu, lecz oczywiście mogą.
- Leczenie rozpoczynane jest w chwili wydania opinii przez lekarza prowadzącego. Prowadzenie leczenia jest uzależnione od stanu zdrowia pacjenta, możliwości Placówki i możliwości pacjenta.
- Dwa dni robocze przed zaplanowaną wizytą lub w dniu roboczym poprzedzającym zaplanowaną wizytę personel rejestracji Placówki prosi pacjenta drogą sms’ową o potwierdzenie wizyty. W przypadku braku odpowiedzi ze strony pacjenta do określonej godziny wizyta zostanie anulowana.
- Pacjent jest zobowiązany poinformować placówkę o ewentualnej nieobecności nie później niż 48h przed zaplanowaną wizytą.
- W sytuacji przełożenia lub odwołania wizyty w czasie krótszym niż dwa pełne dni robocze Placówka zastrzega sobie możliwość pobrania zadatku (bezzwrotnego) w ciągu 3 dni roboczych w wysokości szacowanego kosztu następnej wizyty jako rezerwacji czasu lekarza i gabinetu. Brak wpłaty będzie równoważny z anulowaniem zaplanowanej wizyty. Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Placówki, który zostanie przesłany drogą sms’ową lub mailową, a Pacjent jest zobowiązany do przesłania niezwłocznie potwierdzenia przelewu na wskazany adres e-mail.
- Placówka zastrzega sobie możliwość pobrania zadatku w wysokości 50% szacowanego kosztu zabiegu przy umawianiu wizyt dłuższych niż 60 minut.
- W przypadku zabiegów z zakresu implantologii Placówka zastrzega sobie możliwość pobrania zaliczki na poczet leczenia w wysokości 50% ceny zabiegu. Zaliczkę należy wpłacić najpóźniej 7 dni roboczych przed planowanym zabiegiem. Całościowy koszt zabiegu jest pomniejszany o kwotę zaliczki w momencie jego rozliczenia. W przypadku przełożenia wizyty przez jedną ze stron z przyczyn niezależnych, zaliczka przechodzi na poczet tego samego zabiegu wykonanego w innym terminie w okresie do 3 miesięcy lub ulega zwrotowi.
- W danym dniu roboczym bezwzględne pierwszeństwo w kolejności przyjęć w Placówce mają pacjenci umówieni na wizytę. Leczenie pacjentów bólowych może zostać przeprowadzone oprócz zaplanowanych na dany dzień zabiegów tylko w miarę możliwości czasowych Placówki.
- W celu przyspieszenia leczenia pacjent może zostać zapisany na listę rezerwową, z której następnie otrzyma najbliższy zwolniony przez inną osobę termin.
- Placówka zastrzega sobie prawo do odmowy realizowania świadczeń pacjentom, którzy nie stawili się na dwie potwierdzone wizyty, ich zachowanie przejawia czynną lub słowną agresję lub w przypadku zalegania pacjenta z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne, do czasu uregulowania zadłużenia.
- Lekarz mimo żądania pacjenta może odmówić wykonania procedury w przypadku, gdy jest to sprzeczne ze sztuką medyczną i/lub aktualną wiedzą medyczną.
- W przypadku przerwania lub zakończenia leczenia na żądanie pacjenta wszystkie negatywne konsekwencje takiej decyzji obciążą pacjenta.
- Pacjent zobowiązany jest do zgłaszania telefonicznie lub osobiście personelowi Placówki wszelkich nieprawidłowości niezwłocznie po ich wystąpieniu.
- Placówka udziela gwarancji na wykonane usługi stomatologiczne zgodnie z Warunkami Udzielania Gwarancji zawartymi w dokumentacji medycznej. Każdy pacjent jest zobowiązany do zapoznania się z nimi w trakcie wypełniania dokumentacji medycznej.