Regulamin udzielania świadczeń

  1. Podmiot leczniczy Aurum Medycyna i Stomatologia (zwany dalej Placówką) nie udziela świadczeń zdrowotnych refundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
  2. Do rozpoczęcia lub kontynuowania leczenia w Placówce konieczne jest wypełnienie ankiety stanu zdrowia pacjenta. Podanie danych pacjenta pozwalających ustalenie jego tożsamości, w tym numeru PESEL jest niezbędnym elementem do utworzenia dokumentacji medycznej pacjenta zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta z 06.11.2008r. (u.p.p.), a także § 10 ust. 1 pkt 2 oraz § 11 rozporządzenia Ministra Zdrowia z 21 grudnia 2010 roku w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
  3. Zgodnie z art. 734 § 1 k.c., umowa o świadczenie usług jest umową starannego działania, zatem jej celem jest wykonywanie określonych czynności, które nie muszą zmierzać do osiągnięcia rezultatu, lecz oczywiście mogą.
  4. Leczenie rozpoczynane jest w chwili wydania opinii przez lekarza prowadzącego. Prowadzenie leczenia jest uzależnione od stanu zdrowia pacjenta, możliwości Placówki i możliwości pacjenta.
  5. Dwa dni robocze przed zaplanowaną wizytą lub w dniu roboczym poprzedzającym zaplanowaną wizytę personel rejestracji Placówki prosi pacjenta drogą sms’ową o potwierdzenie wizyty. W przypadku braku odpowiedzi ze strony pacjenta do określonej godziny wizyta zostanie anulowana.
  6. Pacjent jest zobowiązany poinformować placówkę o ewentualnej nieobecności nie później niż 48h przed zaplanowaną wizytą.
  7. W sytuacji przełożenia lub odwołania wizyty w czasie krótszym niż dwa pełne dni robocze Placówka zastrzega sobie możliwość pobrania zadatku (bezzwrotnego) w ciągu 3 dni roboczych w wysokości szacowanego kosztu następnej wizyty jako rezerwacji czasu lekarza i gabinetu. Brak wpłaty będzie równoważny z anulowaniem zaplanowanej wizyty. Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Placówki, który zostanie przesłany drogą sms’ową lub mailową, a Pacjent jest zobowiązany do przesłania niezwłocznie potwierdzenia przelewu na wskazany adres e-mail.
  8. Placówka zastrzega sobie możliwość pobrania zadatku w wysokości 50% szacowanego kosztu zabiegu przy umawianiu wizyt dłuższych niż 60 minut.
  9. W przypadku zabiegów z zakresu implantologii Placówka zastrzega sobie możliwość pobrania zaliczki na poczet leczenia w wysokości 50% ceny zabiegu. Zaliczkę należy wpłacić najpóźniej 7 dni roboczych przed planowanym zabiegiem. Całościowy koszt zabiegu jest pomniejszany o kwotę zaliczki w momencie jego rozliczenia. W przypadku przełożenia wizyty przez jedną ze stron z przyczyn niezależnych, zaliczka przechodzi na poczet tego samego zabiegu wykonanego w innym terminie w okresie do 3 miesięcy lub ulega zwrotowi.
  10. W danym dniu roboczym bezwzględne pierwszeństwo w kolejności przyjęć w Placówce mają pacjenci umówieni na wizytę. Leczenie pacjentów bólowych może zostać przeprowadzone oprócz zaplanowanych na dany dzień zabiegów tylko w miarę możliwości czasowych Placówki.
  11. W celu przyspieszenia leczenia pacjent może zostać zapisany na listę rezerwową, z której następnie otrzyma najbliższy zwolniony przez inną osobę termin.
  12. Placówka zastrzega sobie prawo do odmowy realizowania świadczeń pacjentom, którzy nie stawili się na dwie potwierdzone wizyty, ich zachowanie przejawia czynną lub słowną agresję lub w przypadku zalegania pacjenta z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne, do czasu uregulowania zadłużenia.
  13. Lekarz mimo żądania pacjenta może odmówić wykonania procedury w przypadku, gdy jest to sprzeczne ze sztuką medyczną i/lub aktualną wiedzą medyczną.
  14. W przypadku przerwania lub zakończenia leczenia na żądanie pacjenta wszystkie negatywne konsekwencje takiej decyzji obciążą pacjenta.
  15. Pacjent zobowiązany jest do zgłaszania telefonicznie lub osobiście personelowi Placówki wszelkich nieprawidłowości niezwłocznie po ich wystąpieniu.
  16. Placówka udziela gwarancji na wykonane usługi stomatologiczne zgodnie z Warunkami Udzielania Gwarancji zawartymi w dokumentacji medycznej. Każdy pacjent jest zobowiązany do zapoznania się z nimi w trakcie wypełniania dokumentacji medycznej.